Direktna v vzhodni steni Porze

Z Zdravčem sva danes prvič obiskala Karnijske Alpe. Načrtovala sva sicer malo daljšo in težjo smer, a sva zaradi nestabilnega vremena ter čakajočega ženskega spremstva izbrala imenovano smer (4b, 400 m).

Včeraj popoldne so bile v tistem delu Karnijskih Alp nevihte, ki so ravno prav ohladile ozračje. Danes nama ni bilo vroče ne med pristopom in ne med plezanjem, pa čeprav v vzhodni steni. Od jezerca Klapfsee sva krenila še pred peto zjutraj in ob 11. uri sva po treh in pol urah plezanja že stala na vrhu Porze (Cima Palombino). Smer je odlično opremljena in razen nekaj krušljivih mest je tako lepa, da jo priporočava vsem, ki so izgubili veselje do plezanja. Zagotovo bodo spet postali plezalni navdušenci.

Po okrepčilu na koči Porzehutte, kjer sta naju čakali Danijela in Joca, smo jo pred grozečim dežjem hitro ucvrli proti jezercu, kjer smo prespali in nas je čakal avto.

Še nekaj, morda za koga koristnih informacij. Gora Porze, kjer se menda ne pleza prav pogosto, leži nad vasico Obertilliach na Vzhodnem Tirolskem, ki je svetovno znan biatlonski center. Ima okrog 800 prijaznih prebivalcev in več hotelov. Od tu se po dobri makadamski cesti odpelješ do jezerca Klapfsee, kjer je imenitno mesto za taborenje. Ne splača se prespati na koči malo višje, saj je od jezerca do  S stene le urica in pol prijetnega zložnega vzpona (do najine smeri v V steni še malo več). Z vodo se lahko oskrbiš le streljaj pod steno v krepkem potoku tik ob stezi. Z vrha je najbližji sestop do jezerca po desni strani in ne po ferati na levi, kot svetuje vodniček.

Toliko na kratko. Pa uživajte, če bo koga slučajno zaneslo v to steno.

Igor

Vzhodna in del severne stene Porze
V prvi IV+

Zdravč v filmski pozi
V malo bolj krušljivem delu
Na štantu
V zgornjem delu smeri

Najini dečvi na Porzehutte
Zelo lepa vasica Obertilliach

Telegram

5.431 Responses

1. V plezalnem vodničku Klettern in den Karnischen Alpen, edition neuman, 2011 so vse smeri navrtane. Gre za izbor najlepših smeri. V nekaterih smereh moraš še sam narediti dodatno varovanje z jebicami, friendi ali gurtnami. V tej ki sva jo plezala z Zdravčem je varovanje odlično urejeno in ne rabiš prav nič. Oznaka za število klinov oz. svedrovcev v tej smeri je xxx(xx). Vodniček je imeniten, dobiš vse potrebne informacije.

Na južni strani (Italijanski) je skala pogosto pakleniška, kot je že lani napisal Grega. Tam se da plezati pozno v jesen.Kvaliteta skale je večinoma xxxxx, kar pomeni vrhunsko pečovje. Z Avstrijske strani pa je skala pogosto malo slabša (xxx), a za nas, ki smo navajeni vsega hudiča po stenah še vedno večinoma dobra. Moraš pa pri treh x-ih biti mestoma že kar malo previden – da slučajno ne bi koga zavedel.

Jutri grema z Zdravčem za dva dni v te lepe smeri; eno lušno s kvaliteto skale xxxxx in pegging xxxxx(xx)- torej najboljše od dobrega. Za drugo pa še ne vem – imam kup predlogov, odvisno za kaj bo Zdravču.

Iz Črne je od 210 do 240 km, odvisno kam greš.

lp, Cigi

Dodaj odgovor

TERANOVA SMER

Štirje člani AK Črna, Andrej, Janja, Matevž in Marko, so 14. 1. 2024 obiskali pravljično zimsko Jezersko. Za cilj so si zadali snežno/ledno Teranovo smer

Preberi več »

Plezalni center

V zadnjem mesecu dni smo tudi člani AK Črna obiskali nov plezalni center v Prevaljah. Nikoli sicer vsi na kupo, smo pa preko >Nužijevega plazu<