Po 31 letih na Kleku

Za uvod malo zgodovine. Črnjanski alpinisti iz moje generacije smo prvič obiskali Klek 1978 leta. Potem smo bili tam še trikrat (1979, 1980 in 1982). V tistih letih smo preplezali ( z leve) Smer za Gitaro, Omladinsko, Tajanstveno, Cepinaško, Dragmanovo, Žoharjev steber in Damuzovo plafonjerko. No, morda še katero, a te imam evidentirane jaz.

Zdravč je dal pobudo, da bi malo pogledala, kakšno je stanje tam doli danes. Seveda sem bil takoj “za”. Povabila sva tudi mlajše pripravnike in alpiniste, a nihče ni imel “časa”. Tako sva se včeraj zjutraj sama odpeljala proti ne tako zelo oddaljenemu Kleku in ugotovila: v Bjelskem, ki je izhodišče za dostop pod steno, ni več majhne trgovinice z napisom Mješovita roba, v kateri smo včasih lahko kupili še kakšno malenkost, če jo je kdo pozabil doma; v stenah Kleka danes tiči na desetine kilogramov svedrovcev, ki jih takrat seveda še ni bilo; so pa tam še vedno klekovske čarovnice in prijazni domačini.

Pristop pod steno se je začel v dokaj neobetavnem vremenu. Klek je bil zavit v meglo, občasno je tudi rahlo deževalo. Proti poldnevu se je vreme popravilo, le pihalo je močno. Za uvod sva si po 31. letih privoščila Omladinsko smer (5a, 120 m).

Planinski dom je odprt samo v sobotah in nedeljah ter med prazniki, zato sva si proti večeru poiskala prijeten prostor za bivak, kjer sva obujala spomine. Še posebej dragi so nama bili tisti na celjskega alpinista Čajza (Franc Čanžek), ki sva ga pospremila na njegovi žal prehitri zadnji poti na celjskem pokopališču leta 2006. Spomnila sva se tudi zelo simpatične hrvaške plezalke Jagode Fiolič (menda je postala slikarka), ki sva jo srečala tako na Kleku kot v Pakli.

V današnji dan so naju prebudile kukavice. In ker na bivaku po dolgi noči nisva imela kaj pametnega početi, sva se navsezgodaj odpravila proti J steni in preplezala smer HPD (IV, A1, 160 m), ki se konča prav na vrhu Kleka in je še nisva plezala.

V Ogulinu nato še na kofetek in pivo in pozno popoldne sva bila že doma.

Knapi v rovih pod Peco so si zaželeli “srečo”.  Tudi midva jo želiva vsem, ko boste imeli čas in boste spet v hribih.

Z&C

V J steni Kleka je kar nekaj mamljivih ciljev
Da ne pozabiš kam vstopaš
Včeraj sem slikal jaz, danes Zdravč, ki pleza vstopni raztežaj Omladinske
Pa še na začetku izstopnega cuga
Na bivaku naju je pozno popoldne še grelo sonce
Prvi raztežaj v HPD
Začetek 30 m dolge, a zelo lepe prećnice v HPD
V zadnjem cugu HPD je bilo le še eno samo vriskanje nad uživaškim plezanjem

Telegram

Dodaj odgovor

TERANOVA SMER

Štirje člani AK Črna, Andrej, Janja, Matevž in Marko, so 14. 1. 2024 obiskali pravljično zimsko Jezersko. Za cilj so si zadali snežno/ledno Teranovo smer