Čarovnik in Bicina smer v Kozji peči

O plezanju v južni steni Kozje peči sem že kar nekaj napisal. Danes bi rad poudaril izjemno krušljivost, slabo varovanje in izpostavljenost v tretjem raztežaju Čarovnika. ki sva ga večaraj preplezala z Gašperjem. Na najtežjem mestu moraš biti res čarovnik, da se ob slabem varovanju ter ob številnih odkrušenih kamnih dvigaš proti rešilnemu macesnu. In Gašper, ki je ta raztežaj plezal prvi je res začaral nekaj kamnov, da so ostali na svojem mestu in mu omogočili napredovanje.

ČAROVNIK

Plezala Gašper Stopar in Igor Radovič 18.5.2013

Ocena: VI+/II-IV, 135 m

V smeri sta ostala dva klina.  Za plezanje potrebuješ osnovno plezalno opremo. Vstop je 10 m levo od Travce.

Opis: čez drnast svet (k), ki se kmalu oblikuje v poraščen žleb do “gamsjega parka”, kjer si izbereš eno izmed dreves za varovanje (IV, 50 m). Levo po drnasti gredini čez greben ter desno navzgor pod isti greben. Za varovališče si izbereš drevo na desni strani, ker so ostala izpostavljena padajočemu kamenju (II, 60 m). Sledi tretji raztežaj, ki se začne s krušljivim razom in se nato spremeni v krušljive plati. Predno se zapodiš preko zadnjih 15 najbolj kočljivih metrov lahko vpneš drugi klin v smeri. Ta del plezaš po nekakšnem sprijetem  drobirju (IV-VI+, 55m). Po vsej napetosti in tudi strahu, ki si ga pravkar prestal je zadnje 30 m le še sproščujoč sprehod proti robu stene.

Rdeča – čarovnik, črna – Bicina smer
Gašper pod najtežjimi metri
Na začetku VI+
Kamenje dol, Gašper pa gor
Moja prsta na vrhu. A sta danes še zdržala.

Danes zjutraj pa sva se z Rokom namenila v dobro vidno in zelo lepo črno zajedo v desnem delu stene. Začetek in konec plezanja poteka po drnastem in poraslem svetu, kot je za Kozjo peč značilno, vmes pa naletiš na raztežaj in pol lepega plezanja. Še posebej je lep raztežaj čez zajedo, kjer srečaš mostičke za varovanje in “pakleniške” luknje . Drniči vmes ne pokvarijo kaj dosti vtisa imenitnega plezanja. Vso varovanje po zajedi in nad njo si lahko urediš s friendi in zatiči, a jih moraš imeti za varno plezanje kar lepo število (dva kompleta friendov in nekaj zatičev pride zelo prav).

BICINA SMER

Plezala 19.5.2013 Rok Barbič in Igor Radovič.

Ocena: V+/II-V, 165 m

V smeri so ostali trije klini in en zatič. Poleg osnovne opreme za zajedo rabiš dosti različnih friendov. Vstop je 10 m desno od vstopa v Gašperjevo poč. Po zajedi je plezanje lepo.

Opis: začneš na robu gozda malo levo od večjega macesna. Ko ga po nekaj korakih dosežeš, ga uporabiš za “kaminsko” plezanje. Nadaljuješ po poraščenem žlebu in drnastem svetu do manjšega grma (-IV/II, 50 m). V desnem loku preko plati do malega macesna pod zajedo (V+, 3k, 30 m). Po sredini leve ploskve zajede, nato prečnica na njen levi rob in naravnost navzgor v lažji svet (V, 60 m, zatič tik pred koncem). Še raztežaj in pol na rob stene (I-II).

Srečno, G , R & C

Prvi štant v Bicini smeri
Rok prihaja na drugi štant
Na začetku zajede
Rok po prečenju v levo
Še nekaj metrov in težav bo konec

Telegram

5.431 Responses

1. Barv za vris kake nove smerce je nekaj še ostalo, ideje pa so tudi še (vsaj dve, za eno sva že dogovorjena z Gašparjem). Če imaš čas se mi lahko pridružiš pri raziskovanju nove linije takoj, ko se vreme porihta. Kaj bova našla je pa neznanka – in to je eden izmed mikov pri takem početju.

Dodaj odgovor

TERANOVA SMER

Štirje člani AK Črna, Andrej, Janja, Matevž in Marko, so 14. 1. 2024 obiskali pravljično zimsko Jezersko. Za cilj so si zadali snežno/ledno Teranovo smer