Prijetno jesensko plezanje v Veliki Babi

Ko sem zjutraj vstal in pokukal na termometer, sem bil prepričan, da s plezanjem ne bo nič. Minus 5 je kazalo pri naši hiši. Pa tudi ko sem se vozil po plebiscitnem območju Pliberka, mimo Globasnice, skozi Žitaro vas, Železno kaplo in Belo, ni bilo nič kaj obetavno. Ob dogovorjeni uri sem bil ob Planšarskem jezeru, kjer je moj soplezalec prebiral prve časopisne novice. Jurij Gorjanc seveda. Dobila sva se za hribovske razmere kar pozno (ob 9. uri), a se je kasneje izkazalo, da je bila časovnica ture več kot primerna.

Zdaj pa menda že lahko zapišem, da je ta posebnež in izjemen človek  moj novi plezalni prijatelj, s katerim sem in tja ukresiva tudi kako  iskro za prihodnjo sezono.

Pa mu ob tistem kofetku tam ob jezeru povem, da mi v tem mrazu ni ostalo kaj dosti volje do plezanja. On se pa samo njemu lastno nasmiha in nevsiljivo vzpodbuja s svojimi hudomušnimi pripombami. Končni dogovor pri spodnji postaji žičnice je tak, da če se nama bo zanohtalo, se obrneva. Smer je predolga, da bi se bil pripravljen vsak raztežaj znova ogrevati.

Ali v smer,  glede na orientacijo proti zahodu, pred poznim popoldnevom posije sonce, pa nisva vedela.

Še vedno bolj “proti” kot “za” omahljivo sledim Jurijevim mladostnim in odločnim korakom. Ko se pri tistem oranžnem znamenju, ki označuje vstop v Novo centralno  smer naveževa, je moje razpoloženje že bolj primerno nameravani turi. Jurij, hvala ti za vse vzpodbudne hece :).

V prvih dveh raztežajih se brez težav prebijeva mimo kake ledene svečke, preko mokrih in mestoma požlejenih mest. Na začetku tistih prekrasnih plati pa skalo in naju že ogreje sonce. In grelo naju je skoraj skozi vso 610 m visoko smer ter na sestopu  do koče na Vadinah.

Bil je prekrasen oktobrski dan v prijetni družbi, imenitni smeri ter proti pričakovanju obeh s soncem ožarjeni steni.

Cigi

Jutranji pogled v mrzel kotel nad Jezerskim
Evo en detajl iz prvih dveh cugov
Moja malenkost v tretjem cugu
Jurij in sonce, neverjetno
Bližnji Božiček po Jurijevo
Zmerne težave popuščajo, plezalke dov in odlične 5.10 camp four gr
Plebiscitna meja
Še kake 100 višincu , pa bova zunaj
Telegram

5.431 Responses

1. Ko sm doma pospravlu opremo sem vidu, da mam en komplet preveč. Je kratek in ma sivo gurtno (širina cca. 15 mmm). A je tvoj al morda od Primoža, ki ga pogreša že neki cajta ?

Drugač je bvo pa res fajn.Jes sicer brez kondicije po šestah kednah zarad gelžna, ki tut dons še ni bil ta pravi. Pakla pa ne šteje, so ture prekratke. Fajn laufi drug vikend.

Mej se, Igor

2. Ej Igor, spet si se izkazal z enim lepim strnjenim sestavkom, kot znaš le Ti! Meni pa je vedno v čast naveza s takim izkušenim alpinistom in, ne morem drgač rečt, če smem, fejst dedom.
    Kot mi je razložu Davo, je drugič bolš sestopit preko vrha Velike Babe na Jenkovo planino in mimo njegovega ranča do spodnje postaje žičnice. Ne le, da ni šodra, tudi prej je.
    Komplet daj k’r Primožu. Še bolš, če mu ga izročiš na naslednji skupni turi. Tudi ponovitev Nove centralne s pripravniki ne bi bva napačna, kake 14 dni bo še morda sonce v smeri. Se slišimo. Fajn kombinacija dolžine ture – kondicije in primerne težavnosti.

3. Najprej o sistemčku za vpenjanje. Si ga po Nemški pogrešal in mi o tem tudi napisal. Kar smo “ukradli” pač poskušam vrniti. Če ni tvoj, ga vrnem Juriju, moj tudi ni, ker imam vse označene.
    V kaki taki klasiki, tehničarjenju, kot je dons bvo na GL boš pa nucu ene 40 kompletu, tk da se jih nč ne boj. Kk se ponucajo, ti bomo pa še pokazali.

Plan je in tudi ti si vključen, že ta vikend, če bo le Bog dal.

Lepo da si se oglasil. Vsaj to vem, da te še srbijo prsti in te ni pobravo.

Da sva se o vama iz Nemške pravhava z Juriju tudi v VB, se razume. In oba sva kr za akcijo štirih. Da bi nam le vreme služvo.

Ma nekam se bomo spokali, variant je ob primerni želji mnogo.

Primož, čav.

Dodaj odgovor

TERANOVA SMER

Štirje člani AK Črna, Andrej, Janja, Matevž in Marko, so 14. 1. 2024 obiskali pravljično zimsko Jezersko. Za cilj so si zadali snežno/ledno Teranovo smer